ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miejskiego w Strzelcach Krajeńskich
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Dowody osobisteDrukuj informacjęSprawa: Dowody osobiste

Szczegóły informacji

Dowody osobiste

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego

Ogłoszono dnia: 2012-06-06 10:27:06

Termin załatwienia

do 30 dni

Osoba kontaktowa

Inspektor USC Marta Wąsowicz

Miejsce załatwienia

Urząd Stanu Cywilnego Al. Wolności 48 parter pokój nr 5.

Telefon kontaktowy

95 7636304

Adres e-mail

dowody@strzelce.pl

Sposób załatwienia

Wypełnić i złożyć wniosek na obowiązującym formularzu wraz z załącznikiem.  Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się osobiście w organie dowolnej gminy na terenie całego kraju, lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej (ePUAP), na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Miejsce odbioru

Gmina w której obywatel składał wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego.

Wymagane Dokumenty

1. wniosek o wydanie dowodu osobistego                                                                                                                       
2. Załączniki:                                                                                                                                                                         
a. aktualna fotografia osoby, której wniosek dotyczy  o wymiarach 35x45 mm ukazującą osobę w pozycji frontalnej bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami                                                                                                                                                                          b. na żądanie organu – poświadczenie obywatelstwa polskiego lub inny dokument potwierdzający posiadanie polskiego obywatelstwa w razie gdy dane we wniosku budzą wątpliwości co do obywatelstwa.   

Czas realizacji

do 30 dni.

Opłaty

Nie pobiera się

Tryb odwoławczy

Odwołanie do Wojewody Lubuskiego za pośrednictwem  organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Uwagi

Dowód osobisty jest ważny 10 lat od daty jego wydania z wyjątkiem:
- dla osoby, która nie ukończyła 5 roku życia – dowód jest ważny 5 lat od daty jego wydania

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych (t.j. Dz. U. 2019.653) oraz rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu ( Dz. U. z 2015r., poz. 212), rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 lutego 2019r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego ( Dz. U. 2019.400)
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Strzelce Krajeńskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Marta Wąsowicz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-06-06
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Kierownik USC Bożena Dubel
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-06-06 10:21:15
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-06-06 10:27:06
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Jolanta Budacz
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-04-16 15:23:31
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3531 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony