ˆ

Zasady gospodarowania odpadami

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Zasady gospodarowania odpadami

Zasady gospodarowania odpadami

Zasady Gospodarowania Odpadami przez mieszkańców Gminy Strzelce Krajeńskie
 
Gmina Strzelce Krajeńskie realizuje zadania związane z odbiorem odpadów od mieszkańców za pomocą Związku Celowego Gmin SGO5 z siedzibą przy ul. Kościuszki 77 w Starym Kurowie.
Każdy właściciel, najemca lub inny użytkownik nieruchomości jest zobowiązany do wypełnienia  i przekazania do SGO5 stosownej deklaracji w której oprócz podstawowych danych osobowych  i adresowych określa ilość osób zamieszkujących daną nieruchomość. Od ilości osób zależy też cena którą mieszkańcy będą comiesięcznie ponosić. Obecnie funkcjonują następujące ceny za odbiór odpadów:
- Odpady gromadzone selektywnie – 29,00 zł za każda zamieszkałą osobę,
Wszyscy mieszkańcy naszej gminy są zobowiązani do segregacji odpadów. Zasady segregacji znajdziemy na stronie http://www.sgo5.pl/ulotka-informacyjna/.
 
Druk deklaracji można pobrać ze strony Związku Celowego http://www.sgo5.pl/deklaracje-2/ a także otrzymać w Urzędzie Miejskim w Strzelcach Krajeńskich, II piętro, pokój nr 35.
Deklarację należy dostarczyć do Biura Związku SGO5 w Starym Kurowie osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres: ul. Kościuszki 77, 66-540 Stare Kurowo. Biuro Związku jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30
 
W zamian za ponoszoną opłatę od mieszkańców odbierane są odpady posegregowane. Ponadto dwa razy w ciągu roku organizowane są odbiory odpadów wielkogabarytowych.
Harmonogramy odbioru odpadów z poszczególnych miejscowości Gminy Strzelce Krajeńskie znajdują się na stronie Związku Celowego SGO5  http://www.sgo5.pl/.
Każdy mieszkaniec może również w ramach powyższej opłaty samodzielnie dostarczyć nadmiar odpadów do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych znajdującego się przy ul. Jedności Robotniczej w Strzelcach Kraj. (za cmentarzem komunalnym w stronę AE).
Punkt ten otwarty jest w poniedziałki i środy w godzinach od 1000 do 1800 a także w soboty w godzinach od 900 do 1500.
 
Należy pamiętać, że każdorazowa zmiana ilości mieszkańców wymaga ponownego złożenia deklaracji i przekazania jej do Biura Związku Celowego SGO5 w terminie do 14 dni od zaistnienia zmiany. Wówczas to zmienia się wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami.
 
Systemem zbiórki nie są objęte lokale niezamieszkałe (firmy i instytucje). Właściciele i zarządcy takich nieruchomości zobowiązani są do zawarcia umowy indywidualnej z jedną z firm świadczących usługi odbioru odpadów, posiadających wpis do rejestru działalności regulowanej. Lista takich podmiotów znajduje się pod adresem http://www.sgo5.pl/rejestr-przedsiebiorcowfirm-w-zakresie-odbierania-odpadow-komunalnych/.
            Wszelkich informacji na temat gospodarowania odpadami udzielą przedstawiciele Związku SGO5 pod nr telefonu: 95 781 95 60.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Strzelce Krajeńskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Artur Skotarczak
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-11-17
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Burmistrz Strzelec Krajeńskich - Mateusz Feder
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-11-17 10:02:20
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Jolanta Budacz
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-11-17 10:04:40
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Jolanta Budacz
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-09-14 15:05:08
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2505 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »