Komórki organizacyjne
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Urząd Stanu Cywilnego
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-22 12:22:35 przez Zasilenie Danymi
Akapit nr 1 - brak tytułu
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:
- sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów w rejestrze stanu cywilnego,
- rejestracja danych, aktualizacja i dokonywanie zmian w rejestrze PESEL, w związku ze zmianami w aktach stanu cywilnego oraz decyzjami o zmianie imienia i nazwiska,
- sprawdzanie poprawności danych w rejestrze PESEL oraz inicjowanie postępowań w celu usunięcia niezgodności,
- wydawanie odpisów z tych aktów oraz odpisów aktów stanu cywilnego sporządzanych w innych urzędach stanu cywilnego,
- wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym oraz zaświadczeń niezbędnych do zawarcia związku małżeńskiego,
- wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących zdarzeń stanu cywilnego,
- sporządzanie i kompletowanie dokumentów w sprawie przyjęcia oświadczeń przewidzianych w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym oraz w ustawie o aktach stanu cywilnego,
- załatwianie spraw konsularnych w zakresie dokumentów stanu cywilnego, prowadzenie archiwum akt stanu cywilnego,
- prowadzenie ewidencji przechowywanych ksiąg i akt stanu cywilnego,
- przekazywanie danych statystycznych do GUS,
- organizowanie uroczystości jubileuszowych,
- przekazywanie ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorowych do archiwum państwowego,
- dokonywanie innych czynności wynikających z ustawy o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
- wydawanie decyzji dotyczących zmiany imion i nazwisk,
- prowadzenie ewidencji ludności w systemie informatycznym w formie rejestru PESEL,
- prowadzenie rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkiwania cudzoziemców,
- sporządzanie wniosków o nadanie numeru PESEL cudzoziemcom i dzieciom urodzonym poza granicami RP w formie elektronicznej,
- prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w sprawach zameldowania i wymeldowania z urzędu lub na wniosek,
- wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności i dowodów osobistych,
- udzielanie informacji adresowych o osobach zameldowanych na terenie miasta i gminy
- prowadzenie rejestru wyborców i sporządzanie spisu wyborców,
- przyjmowanie, weryfikacja, rejestracja wniosków o wydanie dowodu osobistego w Rejestrze Dowodów Osobistych oraz wydawanie dowodów wnioskodawcom,
- przyjmowanie zawiadomień, rejestracja i wydawanie zaświadczeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego,
- unieważnianie dowodów osobistych w Rejestrze Dowodów Osobistych (RDO),
- aktualizacja danych w RDO i rejestrze PESEL,
- prowadzenie archiwum kopert dowodowych,
- przyjmowanie zawiadomień o odbyciu zgromadzeń oraz wydawanie decyzji zakazujących zgromadzeń,
- prowadzenie spraw dotyczących refundacji utraconego wynagrodzenia za pracę w związku z powołaniem żołnierza rezerwy na ćwiczenia wojskowe,
- wydawanie decyzji o uznaniu osób odbywających czynną służbę wojskową za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny, bądź za żołnierza samotnego,
- wydawanie decyzji o pokrywaniu należności mieszkaniowych i opłat osobom odbywającym czynną służbę wojskową,
- wydawanie decyzji o konieczności sprawowania przez osobę odbywającą czynną służbę wojskową bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny,
- realizacja zadań obronnych, obejmujących przede wszystkim przygotowania związane z rejestracją osób na potrzeby kwalifikacji wojskowej i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej, powszechna mobilizacja oraz wykorzystaniem ewidencji ludności na potrzeby administracji wojskowej i Sił Zbrojnych RP,
- prowadzenie spraw repatriacyjnych,
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony przeciwpożarowej na terenie gminy,
- prowadzenie spraw związanych z testamentami allograficznymi.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Strzelce Krajeńskie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Jolanta Budacz |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2016-02-15 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Jolanta Haniszewska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2012-04-22 12:22:32 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Zasilenie Danymi |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2012-04-22 12:22:35 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Jolanta Budacz |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2016-02-15 12:27:37 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 5072 raz(y) |