Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania (wymeldowania) w drodze decyzji administracyjnejDrukuj informacjęSprawa: Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania (wymeldowania) w drodze decyzji administracyjnejSzczegóły informacji
Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania (wymeldowania) w drodze decyzji administracyjnej
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Urząd Stanu Cywilnego
Ogłoszono dnia: 2014-12-15 11:25:09
Termin załatwienia
Do 2-miesięcy, w przypadkach szczególnie skomplikowanych termin może ulec przedłużeniu. O każdym przypadku przedłużenia terminu strona zostanie zawiadomiona pisemnie.
Osoba kontaktowa
Kierownik USC Bartosz Prociuk
Miejsce załatwienia
Urząd Stanu Cywilnego Al. Wolności 48 parter pokój nr 10 lub 5.
Telefon kontaktowy
95 76 36 310
Adres e-mail
Sposób załatwienia
Sprawa wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego mającego na celu ustalenie aktualnego miejsca pobytu osoby wymeldowywanej oraz jej dobrowolne i trwałe opuszczenie lokalu. Dla osoby nieobecnej w sprawie, zgodnie z art. 34 Kodeksu Postępowania Administracyjnego ustanawia się przedstawiciela ustawowego.
Miejsce odbioru
Urząd Stanu Cywilnego parter pokój nr 10 lub 5.
Wymagane Dokumenty
Wypełniony wniosek o wymeldowanie ponadto należy dołączyć:
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu ( np. umowa najmu, akt notarialny itp.)
- ewentualne dokumenty potwierdzające opuszczenie lokalu (np. protokół eksmisji)
- potwierdzenie uiszczenia opłaty.
Czas realizacji
Do 2-miesięcy, a przypadkach skomplikowanych termin może ulec przedłużeniu.
Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie decyzji 10 zł wpłacone na konto Urząd Miejski w Strzelcach Krajeńskich Al. Wolności 48 28 8362 0005 0399 1819 2000 0010.
Tryb odwoławczy
Odwołanie do Wojewody Lubuskiego za pośrednictwem Burmistrza Strzelec Krajeńskich w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi
Decyzja o wymeldowanie może być wydana w stosunku do osoby, która bez wymeldowania opuściła dotychczasowe miejsce pobytu stałego lub czasowego. We wniosku należy opisać stan faktyczny, wskazać adres osoby, której wniosek dotyczy, jeżeli jest znany. wnioskodawca obowiązany jest wskazać dowody, w tym świadków. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2022 r. poz. 1191)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2022 r. poz. 2000)