Co i jak załatwić - lista wydziałów
Lista informacji
- Urząd Stanu Cywilnego ›
Kierownik: Bartosz Prociuk Zastępca kierownika: Julita Górska
Siedziba:
Urząd Miejski w Strzelcach Krajeńskich- Sprawy USC - pokój nr 7 (skrzydło budynku) oraz pokój nr 10
- Ewidencja Ludności / Dowody Osobiste - pokój nr 5
Zakres spraw i zadań do realizacji:
SPRAWY USC- sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów w rejestrze stanu cywilnego,
- rejestracja danych, aktualizacja i dokonywanie zmian w rejestrze PESEL, w związku ze zmianami w aktach stanu cywilnego oraz decyzjami o zmianie imienia i nazwiska,
- sprawdzanie poprawności danych w rejestrze PESEL oraz inicjowanie postępowań w celu usunięcia niezgodności,
- wydawanie odpisów z tych aktów oraz odpisów aktów stanu cywilnego sporządzanych w innych urzędach stanu cywilnego,
- wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym oraz zaświadczeń niezbędnych do zawarcia związku małżeńskiego,
- wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących zdarzeń stanu cywilnego,
- sporządzanie i kompletowanie dokumentów w sprawie przyjęcia oświadczeń przewidzianych w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym oraz w ustawie o aktach stanu cywilnego,
- załatwianie spraw konsularnych w zakresie dokumentów stanu cywilnego, prowadzenie archiwum akt stanu cywilnego,
- prowadzenie ewidencji przechowywanych ksiąg i akt stanu cywilnego,
- przekazywanie danych statystycznych do GUS,
- organizowanie uroczystości jubileuszowych,
- przekazywanie ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorowych do archiwum państwowego,
- dokonywanie innych czynności wynikających z ustawy o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
- wydawanie decyzji dotyczących zmiany imion i nazwisk,
- przyjmowanie zawiadomień o odbyciu zgromadzeń oraz wydawanie decyzji zakazujących zgromadzeń,
- wydawanie decyzji o uznaniu osób odbywających czynną służbę wojskową za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny, bądź za żołnierza samotnego,
- wydawanie decyzji o pokrywaniu należności mieszkaniowych i opłat osobom odbywającym czynną służbę wojskową,
- wydawanie decyzji o konieczności sprawowania przez osobę odbywającą czynną służbę wojskową bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny,
- realizacja zadań obronnych, obejmujących przede wszystkim przygotowania związane z rejestracją osób na potrzeby kwalifikacji wojskowej i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej, powszechna mobilizacja oraz wykorzystaniem ewidencji ludności na potrzeby administracji wojskowej i Sił Zbrojnych RP,
- prowadzenie spraw repatriacyjnych,
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony przeciwpożarowej na terenie gminy,
- prowadzenie spraw związanych z testamentami allograficznymi.
EWIDENCJA LUDNOŚCI- prowadzenie ewidencji ludności w systemie informatycznym w formie rejestru PESEL,
- sprawdzanie poprawności danych w rejestrze PESEL oraz inicjowanie postępowań w celu usunięcia niezgodności,
- prowadzenie rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkiwania cudzoziemców,
- sporządzanie wniosków o nadanie numeru PESEL cudzoziemcom i dzieciom urodzonym poza granicami RP w formie elektronicznej,
- prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w sprawach zameldowania i wymeldowania z urzędu lub na wniosek,
- wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności i dowodów osobistych,
- udzielanie informacji adresowych o osobach zameldowanych na terenie miasta i gminy
- prowadzenie rejestru wyborców i sporządzanie spisu wyborców,
DOWODY OSOBISTE- przyjmowanie, weryfikacja, rejestracja wniosków o wydanie dowodu osobistego w Rejestrze Dowodów Osobistych oraz wydawanie dowodów wnioskodawcom,
- przyjmowanie zawiadomień, rejestracja i wydawanie zaświadczeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego,
- unieważnianie dowodów osobistych w Rejestrze Dowodów Osobistych (RDO),
- aktualizacja danych w RDO i rejestrze PESEL,
- prowadzenie archiwum kopert dowodowych,
Telefon kontaktowy:
- Sprawy USC: 95 76 36 307 / 95 76 36 310
- Ewidencja ludności: 95 76 36 305
- Dowody Osobiste: 95 76 36 304
Godziny urzędowania:
Poniedziałek 7:30 - 16:30 Wtorek - Czwartek 7:30 - 15:30 Piątek 7:30 - 14:30 - Dowody osobiste
- Zgłoszenie urodzenia dziecka
- Zgłoszenie zgonu
- Zawarcie małżeństwa w formie cywilnej lub wyznaniowej
- Zaświadczenia o zameldowaniu lub wymeldowaniu z rejestru mieszkańców
- Wydanie decyzji o wpisaniu do rejestru wyborców
- Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego, zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego
- Zgłoszenie pobytu stałego, zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące
- Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania na pobyt stały
- Zameldowanie cudzoziemców na pobyt stały i czasowy trwający ponad 3 miesiące
- Informacja w sprawie zmiany zasad ubiegania się o rekompensatę za utracone wynagrodzenie żołnierza rezerwy odbywającego ćwiczenia wojskowe
- Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania (wymeldowania) w drodze decyzji administracyjnej
- Zgromadzenie publiczne
- Udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych
- Udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL
- Testament alograficzny
- Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych)
- Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności)
- Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego i ustawą z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska)
- Zgłoszenie wyjazdu poza granice RP trwającego dłużej niż 6 miesięcy, zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice RP trwającego dłużej niż 6 miesięcy
- Referat Gospodarki Przestrzennej i Mienia Gminnego ›
- Referat Ogólno - Organizacyjny ›
- Referat Finansowo-Budżetowy ›
- Referat Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa ›
- Referat Inwestycji i Rozwoju Gminy ›
- Biuro Pełnomocnika Do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych ›
- Administrator Bezpieczeństwa Informacji ›