Co i jak załatwić - lista wydziałów
Lista informacji
- Urząd Stanu Cywilnego ›
- Referat Gospodarki Przestrzennej i Mienia Gminnego ›
- Referat Ogólno - Organizacyjny ›
- Referat Finansowo-Budżetowy ›
Kierownik: Adam Skrocki
Siedziba:
Urząd Miejski w Strzelcach Krajeńskich Aleja Wolności 48 66-500 Strzelce KrajeńskieZakres spraw i zadań do realizacji:
- prowadzenie rachunkowości budżetu i gospodarki finansowej Gminy,
- przygotowywanie projektu uchwały budżetowej, projektu wieloletniej prognozy finansowej oraz sprawozdania z wykonania budżetu, w porozumieniu z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu,
- finansowe wykonywanie budżetu uchwalonego przez Radę,
- wnioskowanie o dokonanie zmian w budżecie
- sporządzanie sprawozdawczości finansowej z wykonania budżetu,
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- opracowywanie projektów wieloletnich planów finansowania zadań w porozumieniu z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu,
- dokonywanie okresowych analiz wykonania planu i budżetu oraz opracowywania materiałów w tym zakresie dla potrzeb Rady i Burmistrza,
- sprawowanie nadzoru jednostek organizacyjnych Gminy w zakresie realizacji wydatków określonych w budżecie,
- nadzorowanie i kontrolowanie gospodarki finansowej jednostek pomocniczych,
- prowadzenie rachunkowości podatkowej oraz windykacja podatków i innych należności na rzecz Gminy,
- prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem wymiaru podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej,
- prowadzenie spraw związanych z ulgami, odroczeniami i umorzeniami w zakresie podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej,
- pobór i ewidencjonowanie opłat z tytuły użytkowanie wieczystego oraz innych umów cywilnoprawnych,
- kontrola podatkowa w zakresie określonym odrębnymi przepisami,
- prowadzenie obsługi kasowej budżetu,
- obsługa finansowa jednostek pomocniczych,
- obsługa kredytów bankowych i pożyczek,
- obsługa księgowa programów współfinansowanych ze środków zewnętrznych,
- planowanie i realizacja wydatków osobowych Urzędu,
- prowadzenie ewidencji podatku VAT i jego rozliczanie z Urzędem Skarbowym,
- wykonywanie obowiązków wynikających z ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych,
- prowadzenie ewidencji i rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych,
- prowadzenie dokumentacji finansowej dodatków mieszkaniowych
- prowadzenie dokumentacji finansowej dotyczącej robót publicznych oraz rozliczeń z tego tytułu z Powiatowym Urzędem Pracy,
- nadzór nad prowadzonymi inwentaryzacjami składników majątkowych w Urzędzie i ich rozliczenie,
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych majątku trwałego i wyposażenia Urzędu,
- sporządzanie zaświadczeń o wysokości zarobków dla celów emerytalno-rentowych oraz o stanie majątkowym i rodzinnym dla podatników i jednostek organizacyjnych Gminy,
- współdziałanie z NIK, urzędami skarbowymi, izbą skarbową oraz innymi organami powołanymi do ścigania i zwalczania przestępczości gospodarczej
- wydawanie zaświadczeń o spłacie hipoteki z tytułu sprzedaży nieruchomości i przekształceń użytkowania wieczystego na własność.
Telefon kontaktowy:
95 7636331Godziny urzędowania:
poniedziałek: 7:30 - 16:30wtorek - czwartek: 7:30 - 15:30piątek: 7:30 - 14:30- Podatek od środków transportowych- osoby fizyczne i prawne
- Podatek od nieruchomości od osób prawnych
- Podatek rolny od osób prawnych
- Podatek leśny od osób prawnych
- Podatek od nieruchomości - osoby fizyczne
- Podatek rolny - osoby fizyczne
- Podatek leśny - osoby fizyczne
- Zwrot podatku akcyzowego producentom rolnym
- Ulgi w zapłacie podatku w granicach uznania administracyjnego - odroczenie terminu platności podatku lub zaległości podatkowej - rozłożenie na raty zapłaty podatku lub zaległości podatkowej - umorzenie zaległości podatkowych lub odsetek za zwłokę
- Wydawanie zaświadczeń o użytkach rolnych/o wielkości gospodarstwa rolnego/o niezaleganiu w podatkch lub stwierdzające stan zaległości
- Referat Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa ›
- Referat Inwestycji i Rozwoju Gminy ›
- Biuro Pełnomocnika Do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych ›
- Administrator Bezpieczeństwa Informacji ›