Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miejskiego w Strzelcach Krajeńskich
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

Podatek leśny od osób prawnych

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Finansowo-Budżetowy

Ogłoszono dnia: 2013-01-10 09:37:50

Termin załatwienia

- Niezwłocznie - w przypadku nie stwierdzenia błędów w deklaracji - w przypadku konieczności przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego – przy zachowaniu terminów wynikających z ordynacji podatkowej

Osoba kontaktowa

Renata Malinowska

Miejsce załatwienia

II piętro, pokój nr 28 

Telefon kontaktowy

95 76 36 328

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

  1. Złożenie do dnia 15 stycznia każdego roku deklaracji DL-1 na podatek leśny na dany rok podatkowy 
  2. Rejestracja deklaracji DL–1 w podatkowym systemie informatycznym lub wszczęcie postępowania podatkowego
     

Miejsce odbioru

Urząd Miejski w Strzelcach Krajeńskich Aleja Wolności 48 66-500 Strzelce Krajeńskie

Wymagane Dokumenty

  1. Deklaracja DL-1 na podatek leśny na dany rok podatkowy sporządzona na formularzu obowiązującym w danym roku podatkowym na terenie Gminy Strzelce Kraj.,
  2. Inne dokumenty w zależności od stanu faktycznego, np. składający deklarację po raz pierwszy powinni złożyć:
    • kopię aktu notarialnego,
    • kopię postanowienia sądu,
    • aktualny odpis z rejestru przedsiębiorców (KRS),
    • oryginał lub urzędowo poświadczona kopia aktualnego pełnomocnictwa do reprezentowania  podatnika (podpisywania deklaracji)
    • kopię statutu,
    • kopię umowy dzierżawy, użyczenia, najmu, itp.,
    • inne dokumenty mogące stanowić dowód w sprawie.
       

Opłaty

  1. Skarbowa – nie pobiera się
  2. Podatek jest płatny na konto Urzędu Miejskiego w Strzelcach Krajeńskich w Lubusko – Wielkopolskim Bank Spółdzielczym
UWAGA !!!
WPŁATY NALEŻY UISZCZAĆ NA INDYWIDUALNY NUMER KONTA BANKOWEGO
 
 

Tryb odwoławczy

Nie dotyczy

Uwagi

  1. Termin składania deklaracji DL – 1:
Do dnia 15 stycznia na dany rok podatkowy, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał lub wygasł po tym dniu lub zaistniało inne zdarzenie mające wpływ na wysokość opodatkowania  w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku w zakresie podatku leśnego lub od dnia zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość podatku.
Ważne: Obowiązek składania deklaracji na podatek leśny dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień na mocy przepisów ustawy o podatku leśnym
  1. Informowanie o zmianach:
  • w terminie 14 dni od zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość podatku podatnik zobowiązany jest odpowiednio skorygować deklarację na podatek leśny  na formularzu DL-1 wraz z załącznikiem ZDL-1, a w przypadku zwolnień również z załącznikiem ZDL-2,  określonych w uchwale obowiązującej na dany rok podatkowy.
  • dołączyć pismo wyjaśniające przyczynę korekty oraz dokumenty potwierdzające zaistniałe zdarzenie
     

Podstawa prawna

1.  Ustawa z dnia 30 października 2002r o podatku leśnym (Dz. U. z 2019r.  poz. 888 z późn.zm.)
2.  Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z  2020r., poz. 1325).
3.  Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 czerwca 2019r. w sprawie wzorów informacji o lasach i deklaracji na podatek leśny ( Dz.U. z 2019r., poz. 1126)

Załączniki