Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Podatek leśny - osoby fizyczne
Wydział: Referat Finansowo-Budżetowy
Ogłoszono dnia: 2013-01-10 09:37:50
Termin załatwienia
Wydanie decyzji ustalającej bądź zmieniającej wysokość podatku - w terminie do 1 miesiąca (w sprawach wymagających dodatkowego postępowania do 2 miesięcy) od dnia wszczęcia postępowania
Osoba kontaktowa
Renata Malinowska - gospodarstwa rolne
Miejsce załatwienia
II piętro, pokój nr 28
Telefon kontaktowy
95 76 36 328
Adres e-mail
Sposób załatwienia
Wydanie decyzji ustalającej bądź zmieniającej wysokość podatku leśnego na dany rok podatkowy
Miejsce odbioru
Urząd Miejski w Strzelcach Krajeńskich Aleja Wolności 48 66-500 Strzelce Krajeńskie
Wymagane Dokumenty
- Informacja w sprawie podatku leśnego złożona na formularzu IL-1 wraz z załącznikiem ZIL-1, w przypadku zwolnienia ustawowego dodatkowo z załącznikiem ZIL-2, w przypadku współwłasności ZIL-3 w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego
- Kserokopie odpowiednich dokumentów (w zależności od posiadanej nieruchomości):
- aktu notarialnego,
- wypisu z księgi wieczystej,
- postanowienia sądu,
- umowy dzierżawy,
- umowy najmu,
- umowy sprzedaży,
- pełnomocnictwa,
- inne dokumenty mogące stanowić dowód w sprawie
Czas realizacji
Wydanie decyzji ustalającej bądź zmieniającej wysokość podatku - w terminie do 1 miesiąca (w sprawach wymagających dodatkowego postępowania do 2 miesięcy) od dnia wszczęcia postępowania
Opłaty
- Skarbowa – nie pobiera się
- Podatek jest płatny na konto Urzędu Miejskiego w Strzelcach Krajeńskich w Lubusko – Wielkopolskim Bank Spółdzielczym
UWAGA !!!
WPŁATY NALEŻY UISZCZAĆ NA INDYWIDUALNY NUMER KONTA BANKOWEGO WSKAZANY W DECYZJACH ORGANU PODATKOWEGO.
Tryb odwoławczy
Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem tutejszego organu podatkowego w ciągu 14 dni od daty doręczenia decyzji. W przypadku wniesienia odwołania nie pobiera się opłaty skarbowej.
Uwagi
- O wszelkich zmianach w ciągu roku podatkowego (powierzchnia lasu, sposób wykorzystywania, zmiana właściciela, adres zamieszkania, zmiana klasyfikacji itp.) oraz o powstaniu albo wygaśnięciu obowiązku podatkowego należy powiadomić tutejszy organ podatkowy w ciągu 14 dni od zaistnienia wymienionych wyżej okoliczności poprzez złożenie (oprócz wygaśnięcia obowiązku podatkowego) formularza IL-1 wraz z załącznikiem ZIL-1, a w przypadku ustawowych zwolnień również z załącznikiem ZIL-2, w przypadku współwłasności ZIL-3.
- Jeżeli las stanowią współwłasność lub znajduje się w posiadaniu osób fizycznych oraz osób prawnych, jednostek organizacyjnych i spółek nieposiadających osobowości prawnej, osoby fizyczne składają deklarację na podatek leśny oraz opłacają podatek na zasadach obowiązujących osoby prawne.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 30 października 2002r o podatku leśnym (Dz. U. z 2019r. poz. 888 z późn.zm.)
2. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2022r., poz. 2651).
3. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 czerwca 2019r. w prawie wzorów informacji o lasach i deklaracji na podatek leśny (Dz.U.2019r., poz.1126)
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Strzelce Krajeńskie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Jolanta Mikołajczyk - Inspektor |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2012-08-29 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Renata Malinowska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2012-08-29 14:37:04 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Jolanta Budacz |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2013-01-10 09:37:50 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Renata Malinowska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-08-21 13:20:56 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 5412 raz(y) |